• Κατηγορία eTwinning

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το eTwinning Έργο "Toyland: a STEAM journey in time! #STEM3"

Απονομή Εθνικής Ετικέτας Ποιότητας για το eTwinning Έργο "Toyland: a STEAM journey in time #STEM3" που υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2022-2023 από τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού, στο πλαίσιο του μαθήματος "Πληροφορική".

Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου που συμμετείχαν στο Έργο, το οποίο στόχευε στη διερεύνηση της ιστορίας των παιχνιδιών και τη συνειδητοποίηση της σημασίας τους στη ζωή μας, στην εφαρμογή προσεγγίσεων STEAM & Learning by Doing, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα, στην εξάσκηση δεξιοτήτων ΤΠΕ/αγγλικών και στη χρήση Ρομποτικής, εργαλείων Web 2.0 και 3D Μοντελοποίησης/Εκτύπωσης στη μαθησιακή διαδικασία.

Στο πλαίσιο του Έργου σχεδιάστηκαν ποικίλες συνεργατικές, δημιουργικές, διασκεδαστικές δράσεις. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά που απέκτησαν «φωνή». Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη 3D μοντελοποίηση/εκτύπωση παιχνιδιών όπως ο λαβύρινθος, η τρίλιζα, καθώς και των δικών τους δημιουργιών. Κατασκεύασαν/προγραμμάτισαν ρομποτικά παιχνίδια (Lego Education WeDo) για το συνεργατικό Carnival Park, συνέβαλλαν με ερωτήσεις στα κουίζ (Kahoot, Breakout Toyland), συνεργάστηκαν στην εικονική έκθεση Toyland (Emaze), υλοποιήσαν παιχνίδια στο Scratch. Τα προϊόντα χρησιμοποιήθηκαν στην εκμάθηση/εξάσκηση αγγλικού λεξιλογίου.

Όλες οι δράσεις του Έργου παρουσιάζονται στο TwinSpace εδώ:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/toyland-steam-journey-time-stem3/twinspace

Ενδεικτικές δράσεις του Έργου παρουσιάζονται στο Ιστολόγιο Πληροφορικής εδώ:

https://dimzevgoltpe.blogspot.com/search/label/Toyland

Η παιδαγωγική προσέγγιση ήταν ενεργητική/βιωματική. Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί εργάστηκαν σε μικρές εθνικές/διακρατικές ομάδες ή/και ανεξάρτητα ώστε να ενισχυθεί η συνεργασία, η ενεργός συμμετοχή αλλά και η δημιουργική έκφραση σε ένα περιβάλλον δημοκρατικού πλουραλισμού. Ενθαρρύνθηκε η αυθόρμητη ανταλλαγή σκέψεων, ιδεών, απόψεων μέσω ερωτήσεων-απαντήσεων, συζητήσεων, καταιγισμού ιδεών, ομάδων εργασίας. Τέθηκαν ερωτήματα και προβληματισμοί, δόθηκαν απαντήσεις, προτάθηκαν σενάρια δράσης και λύσεις και συναποφασίστηκαν τα στάδια υλοποίησης αξιοποιώντας τις ΤΠΕ. Καλλιεργήθηκαν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού ήταν συντονιστικός, βοηθητικός, καθοδηγητικός. Οι δράσεις υλοποιήθηκαν με ομαδικό πνεύμα, ωριμότητα, ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα, στοιχεία αξιοσημείωτα για παιδιά αυτής της ηλικίας. Αυτά ήταν άλλωστε οι πρωταγωνιστές, εργάστηκαν με ενθουσιασμό και απόλαυσαν ένα συναρπαστικό, δημιουργικό ταξίδι μάθησης.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους εταίρους για την άριστη συνεργασία και ευελπιστούμε να συνεχιστεί και μελλοντικά.

Το Έργο εντασσόταν στη Δράση eTwinning STEM 3.0, μέσω της οποίας το Σχολείο μας πήρε ως χορηγία, έναν 3D Εκτυπωτή.

Ακολουθεί το email που λάβαμε.

Congratulations! You have been awarded with a National Quality Label for your project Toyland: a STEAM journey in time #STEM3.

Comments: Υλοποιήσατε ένα πολύ ενδιαφέρον έργο, το οποίο από την αρχή μέχρι το τέλος είχε στο επίκεντρο τους μαθητές και πώς αυτοί μέσα από τη συνεργασία με τους εταίρους τους και αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας μελετούν τα παιχνίδια από το παρελθόν μέχρι σήμερα μέσω μιας προσέγγισης STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά) δημιουργώντας παιχνίδια από διάφορα υλικά και με διάφορες τεχνικές. Στα θετικά σημεία του περιλαμβάνονται: η συνεχής συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών των εταιρικών σχολείων (αν και πρέπει να επισημανθεί ο ιδιαίτερος αριθμός των εταίρων από την Ελλάδα), η αλληλεπίδραση των μαθητών για την αποκωδικοποίηση των avatars, τη δημιουργία και εκτέλεση των παιχνιδιών (Kahoot, Carnival park, scratch, 3D εκτυπώσεις), τα κοινά συνεργατικά προϊόντα (Christmas tree wishes, letter to Santa, ιστοριογραμμή παιχνιδιών, ημερολόγιο με παιχνίδια και παιγνιώδεις δραστηριότητες, Toys with voice κλπ.), τα λογότυπα, ο εορτασμός σημαντικών ημερών, οι δραστηριότητες για την ψηφιακή ασφάλεια. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τις τηλεσυναντήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, την αξιολόγηση και διάχυση με κάθε μέσο, την άριστη οργάνωση του Twinspace. Θα θέλαμε μόνο να σας συστήσουμε να δίνετε περισσότερες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης στους μαθητές σας μέσω του φόρουμ του Twinspace.

Εξετάζοντας όλα τα παραπάνω σας απονέμεται η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο σας.

Ευχόμαστε συγχαρητήρια σε σας, τους μαθητές και τους συνεργάτες σας.

Καλή επιτυχία στη δημιουργική σας πορεία!

Με εκτίμηση, o ΕOΥ της δράσης eTwinning

national quality label project nql pdf 2961118 user 79376 456290ddf3 page 00012

Διαβάστε περισσότερα...

Αγιασμός στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού, ο Aγιασμός που σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2023-2024

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων εύχονται στις μαθήτριες και στους μαθητές του σχολείου μας καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα και πρόοδο!

Agiasmos202301  Agiasmos202302

Διαβάστε περισσότερα...

Αγιασμός Κύριο

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 στις 9.00 π.μ. 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου θα αποχωρήσουν στις 9.45 π.μ.

Καλή σχολική χρονιά!

Διαβάστε περισσότερα...
  • Κατηγορία eTwinning

eTwinning MOOC 2023: Εισαγωγή στο eTwinning, την ευρωπαϊκή δράση για την εκπαίδευση

Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης της δράσης eTwinning σας καλεί να συμμετάσχετε στο μαζικό, ανοικτό διαδικτυακό μάθημα (MOOC) που προσφέρεται μέσω της πλατφόρμας http://mooc.etwinning.gr/, με τίτλο: «eTwinning MOOC 2023: Εισαγωγή στο eTwinning, την ευρωπαϊκή δράση για την εκπαίδευση»

https://www.etwinning.gr/news/moodle/1306-etwinning-mooc-2023-etwinning

Αποτελεί εισαγωγή στο δίκτυο, τις δράσεις και το εκπαιδευτικό υλικό που παρέχουν οι ευρωπαϊκές πλατφόρμες eTwinning, European School Education Platform (ESEP), και EU Academy σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την επαγγελματική τους ανάπτυξη αλλά και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συνεργατικών έργων.
 

Screenshot 2023 09 04 11.33.00

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας που εργάζονται σε δημόσιες και ιδιωτικές σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τύπων.

Για τη συμμετοχή στο MOOC δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση ή εμπειρία στη δράση eTwinning. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες/-ουσες θα πρέπει να διαθέτουν:

  • Πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • Βασικές ψηφιακές δεξιότητες.

Το πρόγραμμα διαρκεί 4 εβδομάδες. Ο εκτιμώμενος χρόνος που απαιτείται για το πρόγραμμα είναι περίπου 5 ώρες την εβδομάδα (έως 20 ώρες συνολικά). Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα παρακολουθήσουν τις εξής διδακτικές ενότητες:

  • Διδακτική Ενότητα 1: Γνωριμία με το eTwinning - Εγγραφή στην ESEP
  • Διδακτική Ενότητα 2: Επαγγελματική Ανάπτυξη - Επεξεργασία Προφίλ εκπαιδευτικού & οργανισμού
  • Διδακτική Ενότητα 3: Δικτύωση, Επικοινωνία & Εύρεση Συνεργατών
  • Διδακτική Ενότητα 4: Ιδέα & Εγγραφή Έργου - Τελικό Quiz
Σημαντικές ημερομηνίες
  • 4 Σεπτεμβρίου 2023: Έναρξη εγγραφών στο μάθημα (οι εγγραφές θα παραμείνουν ανοιχτές έως 25 Σεπτεμβρίου 2023)
  • 18 Σεπτεμβρίου 2023: Έναρξη μαθήματος
  • 22 Οκτωβρίου 2023: Λήξη μαθήματος
  • 29 Οκτωβρίου 2023: Έκδοση πιστοποιητικών επιτυχούς παρακολούθησης
Εγγραφείτε και εσείς στο μάθημα για να αξιοποιήσετε συμμετοχικές και δυναμικές μορφές επιμόρφωσης με καινοτόμες δυνατότητες και να διευρύνετε τον τρόπο προσέγγισης της διαδικασίας μάθησης! Για να εγγραφείτε ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα: 
  1. Εγγραφείτε στην πλατφόρμα:http://mooc.etwinning.gr/
  2. Επιβεβαιώστε την εγγραφή σας μέσω του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας.
  3. Εγγραφείτε στο μάθημα «eTwinning MOOC 2023: Εισαγωγή στο eTwinning, την ευρωπαϊκή δράση για την εκπαίδευση» από 4 Σεπτεμβρίου 2023 έως 25 Σεπτεμβρίου 2023 το αργότερο.
Διαβάστε περισσότερα...

ΠΣΔ: Οδηγίες καλής χρήσης του δικτύου, θέματα έκνομης δραστηριότητας και παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων

Ενημέρωση από Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Αγαπητοί χρήστες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου καλησπέρα,

Διαπιστώνουμε τα ακόλουθα γεγονότα τα οποία αναφέρονται από θιγόμενους ή τις αρχές που διερευνούν σχετικές καταγγελίες. Σημειώνουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις για τις οποίες έχουν επέμβει οι αρμόδιες αρχές, μετά από δραστηριότητα εντός των δικτύων των σχολικών μονάδων που παραβιάζει πνευματικά δικαιώματα ή μετά από άλλη παράνομη δραστηριότητα.

Παράνομή διανομή ψηφιακού υλικού Περιεχομένου
 
Η Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Ασφάλειας ΠΣΔ (GSN-CERT) λαμβάνει συχνές αναφορές για φαινόμενα κατάχρησης ή παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Επισημαίνουμε ότι ο διαμοιρασμός περιεχομένου, το οποίο είτε ήταν ήδη σε ψηφιακή μορφή είτε ψηφιοποιήθηκε από κάποιον χρήστη και του οποίου τα πνευματικά δικαιώματα προστατεύονται (π.χ. κινηματογραφικών ταινιών), θεωρείται παράνομη πράξη. Τέτοια περιστατικά συνήθως προκαλούνται από προγράμματα peer-to-peer (P2P), torrents ή μέσα από ιστοσελίδες που διαμοιράζουν το περιεχόμενο σε άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο.
Ταυτόχρονα, η υπέρμετρη χρήση του δικτύου από τα προγράμματα P2P έχει ως αποτέλεσμα την κατάχρηση των δικτυακών πόρων, δημιουργώντας προβλήματα στους υπόλοιπους χρήστες ή και στους εξυπηρετητές/δρομολογητές του ίδιου δικτύου.

Για την αποφυγή ή παύση τέτοιου είδους δραστηριότητας, συνιστούμε τις εξής ενέργειες:

  • Απεγκατάσταση των οποιωνδήποτε P2P/torrent προγραμμάτων (προγράμματα για "κατέβασμα") ή παραμετροποίησή τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην δεσμεύουν όλους τους πόρους του δικτύου σας, και ενημέρωση των χρηστών για εκπαιδευτική και μόνο χρήση αυτών.
  • Αλλαγή του κωδικού πρόσβασης ασύρματου δικτύου WiFi (αν χρησιμοποιείται), σε περίπτωση που υπήρξε υποκλοπή ή διαρροή του για διανομή τέτοιου περιεχομένου, και απενεργοποίησή του κατά το χρονικό διάστημα που η μονάδα παραμένει κλειστή.

Αναζήτηση στοιχείων από τις αρχές μετά από καταγγελίες

Επισημαίνουμε στις σχολικές, διοικητικές και λοιπές μονάδες του ΠΣΔ την επιμέλεια στη χρήση του δικτύου και της δραστηριότητας που επιτελείται από αυτό προς το διαδίκτυο. Η χρήση του δικτύου του ΠΣΔ ή και όποιου δικτύου μέσω του οποίου αποκτούν οι μονάδες πρόσβαση στο διαδίκτυο, υπόκειται στους Ελληνικούς και Διεθνείς νόμους, στους εθιμικούς κανόνες, καθώς επίσης και στα χρηστά ήθη.
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λαμβάνει αιτήματα από τις δικαστικές ή αστυνομικές αρχές για παροχή στοιχείων για γεγονότα συκοφαντικής δυσφήμισης, εξύβρισης, καταχρηστικής δραστηριότητας ή άλλων παρανόμων πράξεων που έχουν διαπραχθεί από συνδέσεις σχολικών ή άλλων μονάδων μέσω του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι η αποστολή ή δημοσίευση ηλεκτρονικών μηνυμάτων και περιεχομένου με υβριστικό, δυσφημιστικό, πορνογραφικό, ή ρατσιστικό χαρακτήρα δεν επιτρέπεται και σε περίπτωση που αυτό γίνει, οι αρμόδιες αρχές μπορούν να επέμβουν για την διερεύνηση τέτοιων γεγονότων και την απόδοση ευθυνών. Η δραστηριότητα αυτή περιλαμβάνει την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την ανάρτηση περιεχομένου σε ιστοτόπους (ιστοσελίδες), αναρτήσεις σε κοινωνικά δίκτυα κλπ. Επίσης καταχρηστική ή κακόβουλη δραστηριότητα (πχ δικτυακή επίθεση) προς άλλους ιστοτόπους η υπηρεσίες του διαδικτύου, μπορεί να διερευνηθεί από τις αρχές ,αν υπάρξει καταγγελία η αναφορά από κάποιον θιγόμενο.

Δημοσίευση περιεχομένου σχετικό με εμπορική ή οικονομική δραστηριότητα

Επισημαίνουμε ότι η διακίνηση περιεχομένου σχετικό με οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα (προβολή εμπορικών προϊόντων, εταιρειών ή υπηρεσιών) μέσω των υποδομών του ΠΣΔ απαγορεύονται αυστηρά από τους όρους χρήσης του ΠΣΔ (Όροι χρήσης και Δήλωση εχεμύθειας – Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (sch.gr)).

Θεωρούμε δυσάρεστο γεγονός να κληθεί το σχολείο ή κάθε μονάδα από τις αρχές για διερεύνηση γεγονότων που σχετίζονται με παράνομη, κακόβουλή δραστηριότητα προερχόμενη από το δίκτυο του. Για το σκοπό αυτό και για την πρόληψη τέτοιων καταστάσεων προτείνουμε στους Διευθυντές των Σχολικών, Διοικητικών και λοιπών δομών: 

  • να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό που χρησιμοποιεί ή διαχειρίζεται υπολογιστές στο δίκτυο κάθε μονάδας, εφιστώντας την προσοχή τους στη σοβαρότητα του θέματος.
  • να φροντίζουν την ασφάλεια των ασυρμάτων δικτύων (WiFi) που λειτουργούν εντός των σχολικών και άλλων μονάδων, με την αποφυγή της ελεύθερης πρόσβασης σε αυτά χωρίς κωδικό και την αποφυγή χρήσης εύκολα προβλέψιμων κωδικών.
  • συνιστούμε στην περίοδο των διακοπών, να απενεργοποιείτe τα ασύρματα δίκτυα (WiFi) των μονάδων, ώστε να αποκλείεται η χρήση τους από κάποιον κακόβουλο που θα μπορούσε να συνδεθεί σε αυτά αν κατορθώσει να παραβιάσει τον κωδικό ασφάλειας τους.
Είμαστε στη διάθεσή σας για περισσότερες διευκρινίσεις.

Με εκτίμηση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου

Διαβάστε περισσότερα...