Νέα - Ανακοινώσεις

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, σήμερα 21 Μαρτίου και ενόψει και της επετείου της 25ης Μαρτίου ας θυμηθούμε τους "Ελεύθερους Πολιορκημένους" του Διονυσίου Σολωμού

Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν και γελούνε,
κι όσ' άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ' άρματα σε κλειούνε.

Λευκό βουνάκι πρόβατα κινούμενο βελάζει,
και μες στη θάλασσα βαθιά ξαναπετιέται πάλι,
π' ολονυχτίς εσύσμιξε με τ' ουρανού τα κάλλη.
Και μες στης λίμνης τα νερά, όπ' έφθασε μ' ασπούδα,
έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα,
που ευώδιασε τον ύπνο της μέσα στον άγριο κρίνο·
το σκουληκάκι βρίσκεται σ' ώρα γλυκιά κι εκείνο.
Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη·
η μαύρη πέτρα ολόχρυση και το ξερό χορτάρι.
Με χίλιες βρύσες χύνεται, με χίλιες γλώσσες κρένει:
«Όποιος πεθάνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει».

The sortie of Messologhi by Theodore Vryzakis

Η Έξοδος του Μεσολογγίου, πίνακας ζωγραφικής του Θεόδωρου Βρυζάκη.

Διαβάστε περισσότερα...

Παράταση εγγραφών στην Α' Τάξη έως 28/3 Κύριο

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23, παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022, σύμφωνα με το συνημμένο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ. 

Διαβάστε περισσότερα...

Χορηγία πλακέτας micro:bit από την Cosmote & τη WRO Hellas Κύριο

Το Εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου μας εμπλουτίστηκε με ένα νέο κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής και συγκεκριμένα μια πλακέτα micro:bitχορηγία της εταιρίας Cosmote και της WRO Hellas

microbitxorigiaS

Το micro:bit είναι μια μικρή σε μέγεθος και διαστάσεις αλλά ισχυρή πλακέτα, η οποία δημιουργήθηκε από το BBC και μπορεί να προγραμματιστεί από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Περιλαμβάνει έναν μικροελεγκτή, αισθητήρες, κουμπιά, μια μικρή οθόνη που αποτελείται από ένα τετράγωνο 5 Χ 5 (συνολικά 25) LED και άλλες δυνατότητες εισόδου/εξόδου που όταν προγραμματιστούν κατάλληλα, επιτρέπουν την αλληλεπίδραση με εμάς και τον φυσικό κόσμο. Tροφοδοτείται από 2 μπαταρίες ΑΑΑ ή από το καλώδιο USB αν το συνδέσουμε με τον υπολογιστή μας ή το tablet ή το κινητό. 

Το micro:bit μπορεί να προγραμματιστεί μέσω: 
Το πρόγραμμα, δηλαδή οι οδηγίες που δίνουμε στο micro:bit, είναι γραμμένο σε κώδικα, μια γλώσσα που μπορούμε να καταλάβουμε τόσο εμείς όσο και ο υπολογιστής. Το πρόγραμμα μεταφέρεται από τον υπολογιστή στη μνήμη flash του micro:bit μέσω του USB καλωδίου. Τότε αναβοσβήνει ένα κίτρινο φωτάκι LED στο πίσω μέρος της πλακέτας που δείχνει ότι το πρόγραμμα αντιγράφεται. Όταν αυτό σβήσει, τότε πλέον μπορούμε να το "τρέξουμε".
 
Η έκδοση που έχουμε στο Εργαστήριο είναι το micro:bit v2. Η πλακέτα αυτή μπορεί να ανιχνεύσει την κίνηση σε 3 άξονες οπότε μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε διάφορες εφαρμογές π.χ. ως χειριστήριο. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται τις αλλαγές στη θερμοκρασία και το επίπεδο φωτός. Αυτά τα δεδομένα μπορούμε να τα εμφανίσουμε στον πίνακα LED (matrix) και να τα χρησιμοποιήσουμε για να ενεργοποιήσουμε διάφορα modules και συμβάντα π.χ. η ενεργοποίηση ενός ανεμιστήρα. Η νέα έκδοση περιλαμβάνει και μικρόφωνο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση του περιβάλλοντος ήχου, ενώ από το ενσωματωμένο ηχείο μπορούμε να αναπαράγουμε αρχεία ήχου.

Πολύ σημαντική είναι και η κοινότητα του micro:bit μέσω της οποίας μπορούμε να βρούμε χρήσιμα tutorials, βίντεο, παραδείγματα και άλλο σχετικό εκπαιδευτικό υλικό (https://microbit.org/). 

Ακολουθεί η ευχαριστήρια επιστολή του Σχολείου μας

Screenshot 2022 02 28 17.21.40

Διαβάστε περισσότερα...

30 Ιανουαρίου: Γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

«Να μή διδάσκεις ή να διδάσκεις με τον τρόπο σου.
Μή με το ένα χέρι τραβάς και απωθείς με το άλλο.
Θα χρειαστείς λιγότερα λόγια πράττοντας όσα πρέπει.
Ο ζωγράφος διδάσκει πιο πολύ με τις ζωγραφιές του.»

Τα γνωμικά τετράστιχα του Γρηγορίου του Θεολόγου ή Ναζιανζηνού αντικατοπτρίζουν τη στάση ζωής του: διδασκαλία στην πράξη, αγωνιστικότητα, φιλανθρωπία, αλληλεγγύη στον πλησίον και αγάπη για τη μόρφωση.

Προστάτες των Γραμμάτων, οι Τρεις Ιεράρχες, ο Μέγας Βασίλειος, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος Ναζιανζηνός που τιμούμε στις 30 Ιανουαρίου, μας καθοδηγούν με τη ζωή και το έργο τους. Ένα έργο που διαπνέεται από πίστη και φιλομάθεια, από κριτική σκέψη και πνευματική λαμπρότητα.

Σήμερα, τα ιδανικά μεταλαμπαδεύονται από το ίδιο το σχολείο στους μαθητές μας, με τους εκπαιδευτικούς μας να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, αυτόν που τους αξίζει. Η διάπλαση δημιουργικών, εξωστρεφών και ενεργών πολιτών με προοπτικές, σε ένα περιβάλλον αλληλοσεβασμού, καλλιέργειας δεξιοτήτων και αρχών, με την παράλληλη εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους, συνθέτουν το πλαίσιο του σύγχρονου σχολείου.

Καλή πρόοδο στις μαθήτριες και στους μαθητές μας, με οδηγό τις αγαθές αξίες και σύμμαχο τη γνώση.

Διαβάστε περισσότερα...

Ενημέρωση για την Παρασκευή 28/1/2022 Κύριο

Με απόφαση του Δημάρχου αύριο Παρασκευή 28/1/2022 οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων του Δήμου Βέλου Βόχας θα παραμείνουν κλειστές, αφενός λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν από τον παγετό και αφετέρου για την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και φυσικά για την οριστική επίλυση των δυσχερειών μεταφοράς μαθητών και εκπαιδευτικών.

Το Σχολείο μας θα λειτουργήσει παρέχοντας στους/στις μαθητές/μαθήτριες Σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Webex).

Θα τηρηθεί το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου για την Παρασκευή, αφαιρούμενης της τελευταίας ώρας. Δείτε αναλυτικά τις ώρες και τα διαλείμματα στον πίνακα που ακολουθεί. 

programmasxoleiou23012022

Διαβάστε περισσότερα...

27 Ιανουαρίου: Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως,  για τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος 

«Στις 9 Απριλίου [1941] το βράδυ μπήκαν οι Γερμανοί στη Θεσσαλονίκη. Η μαμά έκλαιγε, ο μπαμπάς ήταν καταστεναχωρημένος κι εμείς οι τρεις αδερφές καθόμασταν χωρίς μιλιά. Δεν πέρασε πολύς καιρός κι άρχισε να θερίζει την Ελλάδα μια φοβερή πείνα. Δε βρίσκαμε πουθενά τροφή παρά μόνο σε μερικά χωριά.»

Το απόσπασμα από το βιβλίο «Ροζίνα: 548 ημέρες με άλλο όνομα» της Ροζίνας Πάρδο-Ασσέρ, διδάσκεται στη Γλώσσα της Γ’ Δημοτικού.

«Τετάρτη 3 Μαρτίου 1944

Είναι μια φοβερή εποχή. Γύρω λυσσομανάει ο πόλεμος και κανένας δε γνωρίζει αν θα είναι ζωντανός την άλλη μέρα. Θυμάμαι που ζούσαμε όλοι μαζί στην πόλη και περιμέναμε από στιγμή σε στιγμή να την αδειάσουν ή να φύγουμε. Οι μέρες μας ήταν γεμάτες κανονιές και πυροβολισμούς και τις νύχτες μυστηριώδεις ήχοι έρχονταν από τα βάθη. Αυτό συνεχίστηκε έτσι καμιά βδομάδα, ώσπου ένα βράδυ μάς σκέπασε μια νύχτα που κρατάει ακόμη και σήμερα.»

Από «Tο ημερολόγιο της Άννας Φρανκ», που διδάσκεται στο μάθημα της γλώσσας της ΣΤ’ Δημοτικού.

Τα παιδιά βίωσαν το Ολοκαύτωμα με έναν δικό τους βαθιά τραυματικό τρόπο. Η αγωνία της επιβίωσης, ο ξεριζωμός, η εξόντωση μελών της οικογένειάς τους, η πείνα και οι κακουχίες, η βιαιότητα, ο θάνατος και ο παραλογισμός του πολέμου έγιναν καθημερινότητα για μια ολόκληρη γενιά παιδιών, που έχασε απότομα την αθωότητά της.

Υπολογίζεται ότι 1,5 εκατομμύριο παιδιά εξοντώθηκαν από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, εκ των οποίων 1 εκατομμύριο Εβραιόπουλα, δεκάδες χιλιάδες παιδιά Ρομά, παιδιά με σωματικές ή πνευματικές αναπηρίες, παιδιά που θανατώνονταν επειδή θεωρούνταν αντιπαραγωγικά, καθώς κατανάλωναν τροφή χωρίς να μπορούν να προσφέρουν εργασία, ή στο πλαίσιο του προγράμματος «ευθανασίας» για τη δημιουργία της «Αρίας φυλής». Πολλά παιδιά Ελλήνων Εβραίων παρέμειναν κρυμμένα από οικογένειες Ελλήνων Χριστιανών κατά τη διάρκεια των διωγμών , άλλαξαν όνομα και οικογένεια, εκτοπίστηκαν, έζησαν τον τρόμο, υπέστησαν σύγχυση ταυτότητας, που συχνά διατηρήθηκε και μετά την κατοχή.

Οι μαθητές στη χώρα μας διδάσκονται στο σχολείο το Ολοκαύτωμα, αλλά μαθαίνουν και μέσα από περιγραφές παιδιών της εποχής, που καταδεικνύουν ότι η ειρήνη, η δημοκρατία και η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων των παιδιών δεν ήταν πάντοτε αυτονόητα, αλλά αποτελούν μία κατάκτηση που οφείλουμε, με γνώση και μελέτη της ιστορίας, να διαφυλάξουμε από κάθε επιβουλή.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αποτίνει φόρο τιμής στα θύματα του ναζισμού, της μισαλλοδοξίας και του αντισημιτισμού, μέσα από τη διδασκαλία των γεγονότων, τη διαφύλαξη της συλλογικής ιστορικής μνήμης και την καλλιέργεια αξιών όπως ο αλληλοσεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, τα ιδανικά του δημοκρατικού πολιτεύματος και της ενεργού πολιτειότητας. Διότι οφείλουμε να διασφαλίσουμε ότι κανένα άλλο παιδί, στο παρόν και το μέλλον, δεν θα βρεθεί σε παρόμοια θέση.

Διαβάστε περισσότερα...