- Κατηγορία eTwinning
Α & Β: Μεταμορφωθήκαμε σε άγρια ζωάκια!
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α και της Β Τάξης επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα Build Your Wild Self στη διεύθυνση:
και βήμα βήμα μεταμορφωθήκαμε σε άγρια και τρομερά ζωάκια!
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α και της Β Τάξης επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα Build Your Wild Self στη διεύθυνση:
Στην τάξη μας με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού οργανώσαμε διάφορες δράσεις με σκοπό την πρόληψη του φαινομένου της βίας και την ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών.
Δραστηριότητα 1
Γράψαμε και φωνάξαμε δυνατά τα παρακάτω συνθήματα:
Δραστηριότητα 2
Διαβάσαμε τα βιβλία:
Περισσότερα βιβλία για παιδιά και νέους ενάντια στη σχολική βία και στον εκφοβισμό δείτε στην αφίσα που ακολουθεί (http://www.greekibby.gr/images/products/1425321725-side%201%20via.PNG).
Δραστηριότητα 3
Με αφορμή το βιβλίο "Ο δάσκαλος με τα όνειρα στα μάτια" σχεδιάσαμε σε χαρτί του μέτρου το σώμα του συμμαθητή μας Βαγγέλη και φτιάξαμε το αλφαβητάρι της βίας γιατί η βία είναι πράξη.
Δραστηριότητα 4
Από την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (http://www.e-abc.eu/gr/) που στη χώρα μας υλοποιεί το "Χαμόγελο του Παιδιού" (http://www.hamogelo.gr/) παρακολουθήσαμε βίντεο μικρού μήκους με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό.
Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=7RUC_JtyWu4
Επίσης, στο Εργαστήριο Πληροφορικής μαζί με την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κυρία Πηνελόπη Μαρκέλλου παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους "Το αηδόνι" που δημιουργήθηκε από μαθητές της ΣΤ τάξης του 32ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας.
Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=RGJzV-UzNXs
Από όλες τις δράσεις μας συμπεράναμε ότι:
Ένα ασφαλές και δημοκρατικό σχολείο αποτελεί δείκτη πολιτισμού, προόδου και αλληλεγγύης.
Εμείς τα παιδιά έχουμε το δικαίωμα να ζούμε σε ένα ειρηνικό και ασφαλές περιβάλλον και να μην αισθανόμαστε κάθε είδους απειλή.
Μίλα! Μη φοβάσαι!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 Τμήματος και η δασκάλα τους Αγγελάτου Γεωργία.
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Τμημάτων Β1 και Β2 επισκεφτήκαμε την online εφαρμογή OnColoring.com και διαλέξαμε αποκριάτικες μάσκες με ζωάκια, τερατάκια, κλπ. Τις χρωματίσαμε με τα χρώματα που μας άρεσαν και τις αποθηκεύσαμε ως εικόνες στον φάκελό μας στο Dropbox. Στο τέλος φτιάξαμε μικρές παρουσιάσεις στην online εφαρμογή PictureTrail.com.
Τμήμα Β1
Τμήμα Β2
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β Τάξης ακολουθήσαμε τις οδηγίες του συνημμένου Φύλλου Εργασίας "Κλόουν" και στη Ζωγραφική σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε τους δικούς μας κλόουν.
Στη συνέχεια, με τις δημιουργίες μας φτιάξαμε ένα βιντεάκι στο online εργαλείο StupeFlix και το "ανεβάσαμε" στο YouTube. Δείτε το στη συνέχεια. Καλές Απόκριες!
Στο πλαίσιο της "Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου" που γιορτάζεται σήμερα Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016, στο σχολείο μας που είναι ένας από τους Πρεσβευτές της ημέρας αυτής, πραγματοποιήθηκαν από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κυρία Πηνελόπη Μαρκέλλου οι ακόλουθες δράσεις.
Β Τάξη: "Ο ιός που κολλήσαμε είχε βούλες"
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β' Τάξης διαβάσαμε την ιστορία "Ο ιός που κολλήσαμε είχε βούλες" από το βιβλίο των Βερόνικα Σαμαρά και Γεωργίου Κορμά "Η Φάρμα του Διαδικτύου".
Η ιστορία μιλάει για τον ρατσισμό στο Διαδίκτυο καθώς και την αξιοπιστία της διαδικτυακής πληροφορίας με έναν εύληπτο και ευχάριστο τρόπο.
Οι άσπρες χήνες και οι άσπρες χήνες με τις μαύρες βούλες, ο Νικόλας και η Νίκη αλλά και τα άλλα ζώα της φάρμας αφύπνισαν τη σκέψη των μικρών μαθητών και τους βοήθησαν να οξύνουν την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν αντίστοιχα θέματα στις διαδικτυακές τους αναζητήσεις τώρα αλλά και στο μέλλον.
Τα παραπάνω επιτεύχθηκαν μέσα από την αφήγηση της ιστορίας, τη συζήτηση που ακολούθησε αλλά και τις ερωτήσεις της ενότητας του βιβλίου "Για να δούμε τι μάθαμε από την ιστορία μας".
Γ Τάξη: eSafetyKit
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ Τάξης πλοηγηθήκαμε στην εφαρμογή eSafetyKit στη διεύθυνση: http://www.esafetykit.net. Μάθαμε για την ασφάλεια, την επικοινωνία, την ηλεκτρονική παρενόχληση και τη διασκέδαση στο διαδίκτυο. Λύσαμε κουίζ και παίξαμε πολλά παιχνίδια!
Δ Τάξη: "Κάρτες Περιπτώσεων"
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ Τάξης ασχοληθήκαμε με τη δραστηριότητα "Κάρτες Περιπτώσεων" που έχει δημιουργήσει η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr (http://www.saferinternet.gr/) του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου που είναι και ο επίσημος διοργανωτής του εορτασμού της "Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου" στην Ελλάδα.
Στόχος των καρτών αυτών είναι:
Οι κάρτες τυπώθηκαν 4 φορές ώστε να υπάρχουν τουλάχιστον 2 κάρτες ανά μαθητή. Στη συνέχεια πλαστικοποιήθηκαν και κόπηκαν.
Μέσα στο Εργαστήριο Πληροφορικής οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν μια μεγάλη ομάδα, διάλεξαν κάρτες και όσοι είχαν την ίδια κάρτα αρχικά συζήτησαν το θέμα της και στη συνέχεια πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης των περιγραφόμενων περιστατικών. Σε μερικές περιπτώσεις οι μαθητές αυτοσχεδιάζοντας δραματοποίησαν το θέμα της κάρτας. Ακολουθούσε συζήτηση στην ολομέλεια και προτεινόμενες λύσεις από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής.
Ε και ΣΤ Τάξη: "Το Παντοπωλείο"
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε και της ΣΤ Τάξης παρακολουθήσαμε τη διεθνώς τριπλά βραβευμένη ταινία «Το Παντοπωλείο» που έχει δημιουργήσει η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr με υποτιτλισμό σε όλες τις Ευρωπαϊκές γλώσσες και η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=ceSUuKMr4xo
Ο ήλιος ρίχνει τα πέπλα του σε ένα συνοικιακό και παραδοσιακό παντοπωλείο στην καρδιά της Αθήνας. Η μπριόζα και πάντα χαμογελαστή παντοπώλης τακτοποιεί τον πάγκο της με θρησκευτική ευλάβεια. Η ευγενέστατη παντοπώλης μας είναι έτοιμη να εξυπηρετήσει κάθε παράλογη απαίτηση, φυσικά... με το αζημίωτο. Άλλωστε, δεν είναι ένα απλό μπακάλικο! Πόσο ασφαλές, όμως, είναι τελικά ένα παντοπωλείο στο οποίο ΟΛΑ προσφέρονται ανεξέλεγκτα και σε αφθονία χωρίς κανέναν περιορισμό...;
Στη συνέχεια συζητήσαμε για το περιεχόμενό της, πλοηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα SaferInternet.gr και είδαμε το υλικό το οποίο διατίθεται για τους μαθητές όπως:
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα: http://www.saferinternet.gr/